Crossduathlon "Żyrowik" 2011

Miejsce: Żyrowa k/Zdzieszowic
- 3 km bieg
- 12 km rower

Kilkanaście minut do startu. Stawiam zdecydowanie na rower. Z buta Damzac i Wlodec dołożą mi zdrowo ale na czterech, sześciokilometrowych pętlach rowerowych muszę odrabiać straty. Tylko czy bryka nie zawiedzie? Blaty nowe ale kaseta i łańcuch mocno zjechane. Odwieczny problem kasy. Na wszystko nie starcza. Bardzo liczę na podjazdy i to na nich napęd musi idealnie chodzić. Pozdrawiam nowych zawodników pojawiających się przed strefą startu. Robi się bajecznie kolorowo od różnych koszulek rowerowych. Kręcę jeszcze kółka na piaszczystej drodze sprawdzając pracę przerzutek. Przy kolejnym mocnym depnięciu zrywam łańcuch. Boże! Wiedziałem, że tak będzie! Widzę jak błyszczący wąż rozwija się, spada z zębatki, szoruje najpierw po piachu a potem tapla w błocie. Zeskakuję z roweru, sięgam do kieszonki po skuwacz i zaczynam walczyć z materią. Inni odjechali na start a ja z przerażeniem szukam zagubionej spinki żeby złączyć łańcuch. Wypadła też tulejka z ogniwka. Łańcuch oblepiony błotem. To już jest koniec. Nie słyszę nawet startu. Kolejne próby szczepienia zabłoconego łańcucha nie udają się. Nagle coś zgrzytnęło i… Boże! Jakaż ulga! Co za szczęście! To tylko sen! Oblany potem i obudzony skrzypnięciem drzwi do pokoju w domu Pielgrzyma na Górze Św. Anny czuję się przeszczęśliwy. To tylko sen! Nasze rowery zamknięte w garażu. Może jawa nie będzie tak okrutna.

bieg

rower

nasze kochane rumaki

2:27:21 napierania.
8 miejsce na 10 startujących na trasie "Hardcore" (do 7 miejsca brakło 17 sek a do 6 miejsca 41 sek). Wystarczyło tak jak inni jechać na platformach i nie zmieniać 4x butów.