IV Mistrzostwa Regionu Wieluńskiego w NW - Puchar Burmistrza Wielunia -Gaszyn 2013

Środa, 1 maja 2013 | dodano: 03.05.2013

Dystans - 8 km
czas: 0:50:26
miejsce open: 10
miejsce w kat. M60+: 1
ilość startujących: 96
Tylko 65 km spokojnego kręcenia rowerkiem i w południe docieramy do biura zawodów w Gaszynie. O! Coś nowego. Strażacy udostępnili w tym roku swój plac i remizę dla zawodów NW podczas kolejnej Majówki Gaszyńskiej. Majówce patronuje tutejsza parafia z księdzem Jackiem na czele, miłośnikiem nordic walking. O ciało też trzeba dbać więc zachęca i mobilizuje parafian do czynnego, wręcz sportowego wypoczynku. To, że jestem tu po raz drugi to dowód, że spodobała mi się organizacja i atmosfera tych zawodów. Jest kolejna okazja powalczyć o kijach i spotkać znajomych maszerów. Nie ma jak rozmowy "po fachu". Rok temu ukończyłem na dziesiątym miejscu i jak się później okaże na tym samym wylądowałem w tym roku.
Majówka, czyli również łono przyrody i smakołyki na wolnym powietrzu. Zażenowany ciepłym powitaniem i darmowym poczęstunkiem przepysznymi ciachami domowej roboty z kawką wdaję się w niekończące się pogaduchy zapominając o wskazanej rozgrzewce.
Na szczęście to nie mistrzostwa świata i tylko 8 km. Anwi buszuje rowerkiem po trasie i szuka dogodnych miejsc do fotek.
Na starcie kicha. Fatalnie ustawiony w czwartym rzędzie, zablokowany przez słabszych kijarzy tracę cenne metry do czołówki. A poszli ostro z kopyta. Coraz więcej osób i to młodych chodzi z kijami. Zawody stają się coraz szybsze. Żeby się liczyć musisz iść ze średnią 10km/h. Młodość plus technika i masz pewny wynik. Gorzej gdy i to i to pozostawia sporo do życzenia.

IV Mistrzostwa Regionu Wieluńskiego w NW - Gaszyn 2013 (tuż po starcie) © krzara

Przez Białą Górę © krzara

Polnymi dróżkami. © krzara

Na drugiej pętli walczę bezpośrednio z Norbertem (Nr 42). Jest Gaszynianinem więc ma na całej trasie uskrzydlający doping ziomków. Ma też o 40 lat nowszy silnik i dobrą technikę. No cóż, nie dał się dziadkowi i wygrał z przewagą 7 sek.

"42" i "43" a na mecie będą 9 i 10 © krzara

Na to wszyscy niecierpliwie czekali. © krzara

Wyniki open. © krzara

Mnie do kolekcji przybywa kolejny puchar i podtrzymana jest chęć do kolejnych startów.

Jest pudło w kategorii M60+. © krzara

Teraz pozostaje teleportować się rowerkiem 40 km na nocleg do pałacu w Gołkowicach.
Przez kilkanaście kilometrów aż do Skomlina towarzyszy nam na rowerku Krzysiek1974, przyjaciel z BS.

Krzychu wskazuje drogę © krzara

Wykorzystuję mapę Ziemi Wieluńskiej, którą otrzymałem w pakiecie startowym i cenne wskazówki Krzycha.