Lekcja pilotażu

Sobota, 1 września 2012 | dodano: 02.09.2012

Jutro, biegaczy na Przełajowej Ósemce w Blachowni będzie prowadzić na rowerze Malwina.
Dla dziewczyny to duże wyzwanie. Tu trzeba mieć coś z Mai Włoszczowskiej. Większość trasy prowadzi po krętych ścieżkach leśnych usianych korzeniami. Trochę szutru, trochę łąki i asfaltu. Jest kilka trudniejszych miejsc, które warto wcześniej rozpracować. W ubiegłym roku robiłem tu za pacemakera dlatego chcę podzielić się z Malwiną swoimi spostrzeżeniami aby dobrze i bezpiecznie wykonała swoje zadanie.
Objeżdżamy trasę. Ja wcielam się w czołówkę biegu i utrzymuję prędkość nie mniejszą niż 20 km/h. Malwina prowadzi utrzymując kilkanaście metrów przewagi.
Przy trudniejszych miejscach zatrzymujemy się, analizujemy i powtarzamy przejazd. Na koniec jeszcze jeden objazd, tym razem całość bez zatrzymania. Zajmuje nam to 25 min czyli tyle co spodziewany czas jutrzejszego zwycięzcy biegu.
No cóż trafiła mi się zdolna uczennica z zacięciem sportowym. Czuje rower i tego bluesa. Teraz jestem spokojny, będzie dobrze.
A ja? Tym razem sięgnę po kije i wystartuję na tej samej trasie w Nordic Walkingu. Cel minimum to pierwsza dwudziestka.