Pętla górno-dolna z dokręceniem

Niedziela, 14 czerwca 2009 | dodano: 14.06.2009

7.00 - Ruszam wymazać kolejną białą plamę na mojej rowerowej mapie woj. śląskiego.
To Toszek. Przed nami co najmniej 160 km, głównie asfaltami. Planowana trasa zostaje nazwana pętlą górno(dojazd przez Lubliniec, Krupski Młyn) – dolną (powrót przez Tworóg , Koszęcin).
Życie nanosi jednak poprawki. Co jakiś czas odzywają się moje skłonności do błądzenia, szukania przygód, podziwiania nowych miejsc. Pogoda nie straszy to i moje ciągotki kwitną. Dokładamy tu dychę , tam dychę aż zapachniało życiówką.
Ale po kolei. Napiszę co warto min zaliczyć na tej pętli:
- ścieżkę rowerową z Lublińca do Kokotka (laskiem w te i we w te daje 14 km)
- Wielowieś (pałac hr Verdugo, obecnie USC czynny od pon. do sob.)
- kaplicę w Gaju ( mini kościółek w polach przed Toszkiem otoczony czternastoma lipami z czternastoma stacjami drogi krzyżowej)
- Zacharzowice (otwarty, przepiękny, drewniany kościółek na szlaku Architektury drewnianej)
- Sieroty (cyknąć sobie zdjęcie z napisem miejscowości)
- Brynek (pałac von Donnersmanków z ogrodem botanicznym)
….......
Oczywiście odpuszczamy sobie ciekawe ale znane nam już miejsca. Najważniejszy cel wyjazdu - zamek w Toszku zostaje zdobyty. W dodatku przypadkowo, oryginalnie, stromym, leśnym podjazdem od tyłu.
W nagrodę za zmaganie się cały czas z wiatrem i na pewno a conto, dostaję na zamkowym dziedzińcu pół szarlotki z popitką od mojej dzielnej, niedzielnej towarzyszki.
TU UKŁONY W JEJ STRONĘ za pomysł ambitnej wycieczki i przeprosiny za czasami męskie tempo.
Pod domkiem rozstrzygała się sprawa życiówki.
Prosta kalkulacja. Teraz albo kto wie kiedy. Postawiłem na mało eleganckie dokręcanie.
Przedwczoraj było 102 to dzisiaj dokręcę do 2 x 102.