Polskie schrony Lublińca

Wtorek, 17 marca 2015 | dodano: 22.03.2015

Anwi na pewno nie byłaby zachwycona propozycją takiego wyjazdu. Tak więc pod jej chwilową nieobecność na rowerowych szlakach postanowiłem rozprawić się z nurtującym mnie od dwóch lat tematem. Zlokalizować cztery polskie schrony z 39 roku na linii obrony zachodniej granicy w okolicach Lublińca gdzie stacjonował 74 Górnośląski Pułk Piechoty.

Lubliniec - polski bunkier z 39r
Lubliniec - schron na wzgórzu

Polski bunkier z tablicą pamiątkową w Lublińcu
Od niedawna ma tablicę pamiątkową

Okratowanie polskiego bunkra w Lublińcu
Drzwi i strzelnicę schronu zakratowano

Lubliniec - polski bunkier w pobliżu wiaduktu
Lubliniec - schron w pobliżu wiaduktu kolejowego

Ucho i strzelnica bunkra
Ucho i strzelnica schronu
Lubliniec - polski bunkier w centrum miasta
Lubliniec - schron w centrum miasta na prywatnej posesji

Lubliniec - bunkier na prywatnej posesji
Od strony ogródka

budowa schronu
Lubliniec - polski bunkier wywieziony na bocznicę kolejową
Lubliniec - schron wywieziony i porzucony na bocznicy kolejowej

Lubliniec - polski bunkier na bocznicy kolejowej
Z widocznymi śladami po nieudanych próbach rozbijania młotami pneumatycznymi
Obronna pozycja polowa "Lubliniec"

| 18:28 poniedziałek, 17 października 2016 | linkuj Tomiasz, miło, że pozytywnie oceniasz wpis i że coś Ci podpowiada. Ja też bardzo cenię sobie fotkę na papierze. Jak nie zapomnisz to proszę daj znać gdy odwiedzisz te schrony i podziel się swoimi ujęciami
Tomiasz | 13:11 poniedziałek, 17 października 2016 | linkuj Bardzo zachęcający do własnej podróży wpis! :) Zamierzam się wybrać (chociaż może raczej wiosną, odczekajmy te jesienno-zimowe chłody), a własne fotografie wydrukować w dobrej jakości do podróżniczego albumu w stylu DIY. Polecam zwłaszcza Lexmark, w Lublińcu można kupić np. tutaj: http://www.pro4it.pl/m/53/drukarki . Szkoda by było, żeby pozostały tylko w wersji cyfrowej. Po każdej swojej dłuższej rowerowej przejażdżce staram się robić coś podobnego, dobrze się potem wspomina.
| 15:30 piątek, 3 kwietnia 2015 | linkuj EOD, dzięki za zwrócenie mi uwagi co do nazwy tych obiektów. Zamieniłem więc nazwę bunkier na nazwę schron.
EOD | 14:30 piątek, 3 kwietnia 2015 | linkuj Nie ma czegoś takiego jak polskie bunkry.Polskie to są schrony,w tym przypadku bojowe.Ten przy wiadukcie to jedyny zachowany w Polsce schron na armatę p.panc.Super Krzychu że historię przybliżasz ale jej nie zmieniaj.
angelino
| 20:07 niedziela, 22 marca 2015 | linkuj Szkoda, że tak potraktowano polską fortyfikację, jest ich tak mało. Ja w Mikołowie odnalazłem jeden z bunkrów własnie o tej porze, brak liści ułatwia sprawę.
daniel3ttt
| 19:49 niedziela, 22 marca 2015 | linkuj Ciekawe czym transportowali ten bunkier. Taka masa betonu musi swoje ważyć.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zakrz