Lekcja pokory

Niedziela, 15 marca 2015 | dodano: 16.03.2015

Asfaltowa, kilkukilometrowa ścieżka między Pustelnią w Czatachowej a Żarkami to nie najlepsze miejsce do śmigania na rolkach. Bardzo trudna i niebezpieczna ścieżka. Cały czas poprowadzona lasami. Mocno pagórkowata i z licznymi zakrętami. Bardzo atrakcyjna turystycznie bo z jednej strony Pustelnia Ducha Świętego, z drugiej Sanktuarium w Leśniowie a po drodze

Strażnica w Przewodziszowicach

Strażnica w Przewodziszowicach © krzara

ruiny strażnicy w Przewodziszowicach. Sporo na niej turystów pieszych i kijarzy. Staje się miejscem spacerów rodzin z dziećmi i psami. Przyciąga licznie rowerzystów zwłaszcza szosowców. Pół biedy gdy świetnie jeździsz na rolkach, masz świadomość tego wszystkiego i znasz ścieżkę. Jedziesz wolniej i czujnie. Z perspektywy roweru nie czuje się tu żadnego zagrożenia na zjazdach i zakrętach bo masz hamulce. Na rolkach gdy cię ponosi i nie wiesz co będzie na zjeździe za zakrętem masz śmierć w oczach. Bogu dziękuję, że dwa razy zadziałał we mnie instynkt samozachowawczy i świadomie przy 30/godz uciekłem na pobocze ratując się wywrotką.
I jeszcze jedno. Mimo, że asfalt na razie równiutki to w połowie zasypany igliwiem. Jeśli mokrym tak jak dzisiaj to jest na niej dodatkowo potwornie ślisko.
Mój sen o cudownym śmiganiu na rolkach po nowo wyasfaltowanych jurajskich ścieżkach prysł. Dostałem nauczkę. Za słaby jestem na takie trasy. Wracam na niziny, potrenuję hamowanie i pomyślę o ochraniaczach. Ostrzegam wszystkich początkujących miłośników rolek. Rolki to nie rower na którym i 70/godz spokojnie wykręcisz na asfaltowym zjeździe. Rolki to odjazd przy najmniejszej pochyłości. Bardzo szybko może cię ponieść na zjeździe i stracisz możliwość hamowania.

vuki
| 08:07 wtorek, 24 marca 2015 | linkuj co Ty mówisz, rowerem 70 km/h to ja nigdy nie jechałem
podziwiam Cię z tymi rolkami, ja chyba moje sprzedam bo za duże obciążenia na złamaną nogę
marcus2902
| 08:34 niedziela, 22 marca 2015 | linkuj Krzysiu, zawsze! Jak tylko zaplanujemy śmiganie dam znać.
| 22:30 czwartek, 19 marca 2015 | linkuj anwi, pomysł na zdjęcie przyszedł gdy wyglebany patrzyłem na strażnicę.
Adii, dzięki za podpowiedź. Dzięki niej jest też koment marcusa2902
marcus2902, mogę się z Wami załapać?
marcus2902
| 21:01 czwartek, 19 marca 2015 | linkuj Droga z Kocina do Ostrów to nowe odkrycie na rolki. Z Nowej Wsi do Ostrów też jest nowiutki i pięknu asfalcik. Jak sie trochę ociepli planujemy tam pośmigać
anwi
| 21:50 poniedziałek, 16 marca 2015 | linkuj Zastanawiam się, jaką pozycję musiałeś przyjąć, żeby zrobić to zdjęcie...
Adii | 18:53 poniedziałek, 16 marca 2015 | linkuj Ze Starego Kocina do Ostrów jest fajny nowy asfalt , parę razy widziałem jak trenują tam panczeniści , jadą gęsiego bardzo szybko - widok niesamowity .

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa hwils