Ziemia lelowska

Niedziela, 10 sierpnia 2014 | dodano: 13.08.2014

50 km ostrej jazdy, prawie pod Sokolniki przed Lelowem. Tu spotykam się z anwi i rozpoczynamy zwiedzanie okolic Lelowa. Źródełka, jaskinie, dworki, młyny, kościoły, kapliczki. Jest w czym wybierać. Na pierwszy ogień idzie  jaskinia w Sokolnikach. Dwa duże otwory, trudne do namierzenia, zasłonięte gęstwiną krzaków i drzew. Podpowiedź przypadkowo spotkanego na polu rolnika bezcenna. Jaskinię zapamiętam przez charakterystyczne, liczne buły krzemienne zatopione w masie wapienia. Buła krzemienna w jaskini w Sokolnikach
Buły krzemienne w jaskini w Sokolnikach
Buła krzemienna w jaskini w Sokolnikach
Po jednej stronie drogi jaskinia a po drugiej źródełka Halszki i unoszący się cudowny zapach kwitnącej mięty.
Mięta przy źródłach Halszki
Kaczego
Kaczego. Idą same bo mama została z siedemnastym, które odstawało od stadka.

Odszukanie kolejnych źródeł Pulsujące i Zimiąca zostawiamy na inną okazję. Jedziemy do Lelowa na lunch a dalej wzdłuż rzeki Białki. Tu się dużo dzieje.
Dworek w Białej Wielkiej
Dworek w Bogumiłku
Młyn w Bogumiłku
Młyn w Białej Wielkiej

Piękne zdjęcia jak zwykle na wpisie u anwi