Chłop swoje a Baba swoje

Niedziela, 15 czerwca 2014 | dodano: 16.06.2014

A najważniejsze, że dało się to pogodzić.
Jak jeszcze nie wiecie organizuję w tym roku szóstą edycję Częstochowskich Orbit Rowerowych. Można więc wnioskować, że jest spora grupka, może kilkudziesięciu bikerów zainteresowanych takimi jazdami. Działając w tej materii aż prosi się pojechać tu i tam, obadać trasę, coś zmienić, przed czymś ostrzec, coś zaproponować, znaleźć i dogadać miejsca na bufety itd... Do opracowania 500 km orbity. Cel jeden. Ułatwić uczestnikom dłuuugą jazdę. Moja nóżka choć posłusznie zdrowieje nie pozwala jeszcze mocniej depnąć na pedała. Jej stan na chwilę obecną jest na tyle zadowalający, że pomalutku wykręciłem dzisiaj prawie setkę. Oczywiście z Aniołem Stróżem, w którego wcieliła się ponownie anwi. Zamiast dłuższej jazdy na siodełku musiał być pociąg a pit stopy i częstsze, i dłuższe. Do tego na dzień dobry mieliśmy różne wizje celu i trasy wycieczki. Ja jechałbym dopracować pewne odcinki orbity, anwi zaś w nowe miejsca atrakcyjne turystycznie. Na moich kierunkach wyraźnie brakowało tych atrakcji. Na dodatek przeważał ruch samochodów i zapach spalin. Ale...
Propozycja anwi uderzenia na Wierbkę z ruinami pałacyku i młynem na Pilicy była na tyle ciekawa, że dawała szansę i to całkiem niezłą do realizacji również moich celów. Wierbka leży 20 kilometrów od Szczekocin a więc niedaleko odcinka tegorocznej Orbity gdzie planowałem poszukać miejsca na zorganizowanie bufetu dla uczestników. Od dawna nosiłem się też z zamiarem odwiedzenia miejsca gdzie wywróciłem się na ubiegłorocznej orbicie by ostrzec tegorocznych orbitowiczów. Krótko pisząc, z obu stron trochę prywaty ale i dużo współdziałania. Wyszło kapitalnie nawet więcej niż zakładaliśmy. Późnym popołudniem słońce zaczęło przebijać się zza chmur by podkreślić naszą rowerową radość.

A teraz będą zdjęcia.

Sanktuarium Matki Boskiej Skarżyckiej © krzara
Sanktuarium Matki Boskiej Skarżyckiej © krzara>
Wojskowa garkuchnia - zajazd
Wojskowa garkuchnia - zajazd "Venite" w Zawadzie Pileckiej k/Szczekocin © krzara
Pradła - precyzja wykonania drogowców
Pradła - precyzja wykonania drogowców © krzara
Tu, na wjeździe na mostek zaliczyłem kierę na ubiegłorocznej orbicie.
Wierbka - młyn
Wierbka - młyn © krzara
Dworek szlachecki w Gieble
Dworek szlachecki w Gieble © krzara
Giebło - staw przy dworku
Giebło - staw przy dworku © krzara

Zapraszam do obejrzenia zdjęć anwi