6 Bieg Częstochowski - w roli pacemakera i biegacza

Sobota, 5 kwietnia 2014 | dodano: 08.04.2014

To jest mój najważniejszy od sześciu lat sportowy dzień w roku. Przeżywam go po swojemu, podekscytowany, z lekką tremą, w towarzystwie wielu moich przyjaciół. Dzień Biegu Częstochowskiego. 6 Bieg Częstochowski - start

Będąc Zabieganym zostałem wessany w świat ludzi kochających bieganie i różne sportowe formy aktywności. Miło mi tym bardziej gdy sprawy wychodzą po za bieganie. O, tak jak dzisiaj, najpierw rower a po nim bieg. I nie tyle o czas tu chodzi co o inność spraw tzn pilotowanie na rowerze a potem dogonienie ogona biegu z ponad półgodzinną stratą. Na starcie 1100 uczestników.
Piąty już raz pilotuję czołówkę dychy częstochowskiej. 6 Bieg Częstochowski - między parkami
Tą czołówką dzisiaj jest Ukrainiec z Nr 3 Sergii Okseniuk. Pod nieobecność ciemnoskórych (wybrali bardziej intratne, polskie starty) faworytami byli Ukraińcy i biegacze z Częstochowskiego Klubu Sportowego Budowlani. Z pięcioosobowej czołówki utworzonej tuż po starcie od razu do przodu wyrwał Okseniuk.
6 Bieg Częstochowski - 4 kilometr
Czwarty kilometr - zbieg ulicą 7 Kamienic. Za Okseniukiem goniąca czwórka a w niej drugi Ukrainiec, dwóch Częstochowian  (Nr8 Łukasz Grajcar, Nr 878 Cyprian Tomza) i Krakowianin Nr 1122 Andrzej Lachowski
Prowadziłem go przez dwa pięciokilometrowe okrążenia wokół Jasnej Góry niezagrożenie do samej mety.
6 Bieg Częstochowski - piąty kilometr
Zaczynamy drugie okrążenie
Niestety wolniejsze tempo biegu o ponad półtorej minuty od rekordu trasy (29:52) opóźniło mój start "z buta". Ogon oddalił się. Gdy zwycięzca z wynikiem 31:23 odbierał gromkie brawa ja pozbywszy się roweru i kasku zaczynałem bieg. W głowie szumiało jedno: czy dogonię ogon. Dwa lata temu udało się.
6 Bieg Częstochowski - drugi podbieg z Rynku Wieluńskiego
Zaczynam drugi kilometr. Z Rynku Wieluńskiego trasa prowadzi pod górę.
6 Bieg Częstochowski - kończę pierwsze okrążenie
Skręt w Aleje. Za chwilę nawrotka przed Placem Biegańskiego i zamknę pierwsze okrążenie.
6 Bieg Częstochowski - pacemaker robi swoją dychę i goni ogon biegu.
Osiem kilometrów za mną - zbieg na ulicę 7 Kamienic a ogona jeszcze nie widać.
Jednak z pomocą Królowej Jasnogórskiej kilometr przed metą dopadam ostatniego zawodnika a dalej już w asyście dwóch klubowiczek docieram na metę. Udało się!
6 Bieg Częstochowski - pacemaker na mecie
1:22:21
6 Bieg Częstochowski - radość pacemakera
W tym wszystkim jest dużo zabawy, radości, przyjaźni.
6 Bieg Częstochowski - wyniki ostatnich
Po biegu już w gronie Zabieganych, prezentacja moich koszulek z wszystkich 6 Biegów Częstochowskich.
Koszulki Biegów Częstochowskich

Reasumując:
Zapraszam, gorąco zapraszam na 7 BC.
------
Specjalne podziękowania dla  anwi, która umożliwiła mi komfortowe rozegranie biegu. A miała sporo do roboty. Odebrała moje ciepłe okrycie przed startem, uaktywniła chip w numerze na starcie, przyczepiła mi numer startowy do koszulki po zejściu z roweru przed wyruszeniem "z buta" na trasę, zaopiekowała się rowerem i kaskiem a do tego fociła w różnych miejscach trasy. Mieć taką asystentkę to skarb.
6 Bieg Częstochowski - przygotowania
Przed biegiem.
-----------
Dziękuję wszystkim osobą robiącym śliczne zdjęcia. Wybaczcie, że pozwoliłem sobie bez pytania o zgodę na zamieszczenie co niektórych w swojej relacji.

| 20:31 piątek, 11 kwietnia 2014 | linkuj Pacemaker musi znać trasę. Przy słabym oznakowaniu trasy wskazuje drogę czołówce. Dwa lata temu uczestniczyłem w zawodach NW. Pełny maraton 42 km, na który składało się pięć różnych pętli. Pacemaker na rowerze pomylił końcówkę, skrócił i wyszło 40. Był wielki kwas. Na szczęście organizator zdążył wszystkich pokierować tym samym skrótem ale to już nie był maraton. Jednak przede wszystkim pacemaker ma ostrzegać nieświadomych, przypadkowych przechodniów czy wyjeżdżających z posesji kierowców, że biegną zawodnicy. Na zawodach rozgrywanych po pętlach gdy dochodzi do dublowania zawodników nakazuje dublowanym zawodnikom zejście na lewą lub prawą stronę w zależności od sytuacji.
Marusia, myślę, że czołówka w dużym stopniu korzysta z pacemakera chociaż on powinien być neutralny dla wyniku.
I jeszcze, dzięki przyjaciele za graty chociaż tak jak pisałem więcej w tym moim wykonaniu zabawy niż wyczynu.
Co do wina to stawiam zdecydowanie na czerwone wytrawne.
Gość | 10:50 piątek, 11 kwietnia 2014 | linkuj Jak wino , bardziej kwaśny i mętny:)
banila
| 21:37 czwartek, 10 kwietnia 2014 | linkuj Gratuluję udziału i dotarcia do mety. Tak trzymaj. Pozdrawiamy.
marusia
| 20:23 czwartek, 10 kwietnia 2014 | linkuj Zapewne nie byle komu powierza się pilotowanie takiego biegu. Czy taki pacemaker ma jakieś specjalne zadania na trasie? Np. motywowanie czołówki ;)
poisonek
| 05:48 środa, 9 kwietnia 2014 | linkuj Gratuluję Krzysiek. Niezłomny jak zawsze. I z roku na rok jak wino... :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ludzi