III Puchar Jurajski NW - (3 etap z 8) Złoty Potok

Niedziela, 26 maja 2013 | dodano: 27.05.2013

Kije do ramy i w drogę. O dziesiątej start trzeciego etapu Pucharu Jurajskiego Nordic Walking w Złotym Potoku. Po dwóch etapach jestem na siódmym miejscu i tego trzeba bronić a być może... Wyruszam o siódmej tak by po 40 km spokojnej jazdy mieć godzinę czasu na przygotowanie, pogaduchy i rozgrzewkę. Jest ok. Sprawdzona w takich okolicznościach porcja ryżu z wiśniowym jogurtem nie ciąży a pozwala przeżyć. Malownicza, urozmaicona jurajska trasa zawodów poprowadzona wokół jeziorka Amerykan zachwyca wszystkich.
Od początku po dobrym starcie napieram na szóstym miejscu i utrzymuję go do samego końca przez sześć kilometrów. Niestety piątka przede mną nie do ogrania.

Minutę po panach startują panie.

Dekoracja na pomoście Amerykana.

Dystans: 6 km (dwie pętle po 3 km)
Uczestników: 155
Miejsce w open: 6
Miejsce w kat M50+: 1
Czas: 41:25
Po tej trzeciej rundzie przesunąłem się z 7 na 5 miejsce w generalce mężczyzn.
Do rozegrania pozostaje 5 rund. Co miesiąc jedna. Najbliższa 16 czerwca w Żarkach.

Kat. M50+

Po zawodach 25 km konkretnej jazdy z synem na powrocie do Olsztyna.

Z synem przy źródełkach Zygmunta i Elżbiety w Złotym Potoku.

W Olsztynie udaje mi się namierzyć anwi, która krąży po okolicy i akurat foci kwiatki na Górze Niwki leżącej za zamkiem olsztyńskim. Dołączam do niej bo to okazja by pokazała mi gdzie kwitną chronione orliki i zawilce wielkokwiatowe.

Skałki na Górze Niwki koło Olsztyna.

Z Gór Sokolich jedziemy poszukać tych samych zawilców do kamieniołomu w Prędziszowie.