Kolejny zamek zdobyty!

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | dodano: 23.04.2013

Bardzo słabo znam Górny Śląsk. Podstawowe skojarzenie to oczywiście krajobraz z wieżami wyciągowymi szybów kopalń węgla kamiennego. Kolejne skojarzenie, to typowe dla Śląska urzekające pięknem, koronkowe budowle z cegły klinkierowej. Dzisiaj miałem to na trasie przecinając Śląsk od Tarnowskich Gór przez Zabrze do Chudowa. Po drodze przypadkowo wyskoczył ciekawy temat Niemieckiej Pozycji Górnośląskiej (schron w Stolarzowicach) z czasów II wojny światowej. Zaś sam Chudów to cofnięcie się z historią Śląska w XVI wiek.

Częściowo odbudowany zamek w Chudowie.

Karczma przy zamku w Chudowie.

Wieża szybu kopalni Guido w Zabrzu.

Schron przy wjeździe na teren kopalni Guido w Zabrzu.

Z górniczymi odznakami (młotek i żelazko).

Niemiecki schron Regelbau 116b w Stolarzowicach (koło Bytomia).
Schron przeznaczony dla armaty p.panc i 3 ckm'ów oraz 12 żołnierzy załogi.

A tak opisała wycieczkę anwi na swoim blogu.

angelino
| 17:00 niedziela, 28 kwietnia 2013 | linkuj Bum, piękna wycieczka!
anwi
| 18:47 czwartek, 25 kwietnia 2013 | linkuj No, wreszcie się doczekałam wpisu. Miło oglądać tę samą wycieczkę oczami innej osoby.
| 17:57 czwartek, 25 kwietnia 2013 | linkuj devilek, zajrzałem na Twój blog i widzę, że i Ty tam byłeś z bracią rowerową. Być może widzieliśmy się bo sporo bikerów tam się kręciło. Liczna grupka ucztowała przy długim stole na świeżym powietrzu koło zamku. Czuję sentyment do Śląska. Może dlatego, że mój tata był górnikiem.
Pozdrawiam.
devilek
| 20:56 niedziela, 21 kwietnia 2013 | linkuj Chudów ? Jeśli tak, to nieźle pojechaliście :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miona