Wytyczanie trasy wycieczki rowerowej Bartexu.

Sobota, 6 sierpnia 2011 | dodano: 08.08.2011

Zaproszenia rozesłane. Dwie bratnie firmy BARTEX i PFAHNL organizują 28 sierpnia wycieczkę rowerową dla swoich klientów wraz z rodzinami. Bartek, młody szef BARTEXU, mój serdeczny przyjaciel, powierzył mi wytyczenie trasy i poprowadzenie kilku-dziesięcio osobowej grupy rowerzystów.
Wykorzystuję tę sobotę na objazd trasy. W zadaniu tym pomaga mi nieoceniona Anwi.
Wycieczka ma się rozpocząć spod siedziby firmy, która mieści się na Sabinowie przy ulicy Żyznej.

No to startujemy. Jedziemy cały czas prosto ulicą Żyzną w kierunku Brzeziny - Kolonia.

2 km - skręt w lewo przy figurce Św. Józefa

6,5 km - Wrzosowa, wchodzimy na ślimaka nad trasą szybkiego ruchu (gierkówką).

Świetną, nowoczesną kładkę zwana ślimakiem pokonujemy na rowerze.

9 km - Korwinów, dojazd do stacji kolejowej.

9,5 km - szlakiem czarnym pieszym przez mostek na Warcie.

Urocze zakola Warty po obu stronach dróżki.

10,5 km - szlak prowadzi pod mostem kolejowym i zaraz za nim przecina niebieski rowerowy zwany potocznie Dębowcówką.

Wjeżdżamy na Dębowcówkę

15 km - zjeżdżamy z Dębowcówki napotkanym asfaltem w lewo obejrzeć miejsce dawnej kopalni rudy żelaza Dębowiec.

Brama kopalni Dębowiec przy hałdzie. Pozostały tylko dwa betonowe słupy.

Wracamy na Dębowcówkę, która doprowadzi nas do szybu wodnego kopalni.

21 km - pozostałości szybu wodnego

25 km - piaskownia pod Biskupicami. Quady, strzelnice, Paintball, bar.

W sąsiedztwie piaskowni leży docelowe miejsce wycieczki Agrozagroda HYPERLINK.
Atrakcje Zagrody podane na zaproszeniu.

Powrót

Wracamy zielonym pieszym przez Choroń.

Z Choronia asfaltem (nie rozpędzać się z górki!) pomarańczowym rowerowym (Szlk przełomu Warty) aż do Korwinowa.
Po drodze zatrzymujemy się przy zbiorowej mogile żołnierzy poległych 2-3 września 1939r.

Jadąc szlakiem Przełomu Warty napotykamy w lesie trzy oczka wodne, miejsca wypoczynku i kąpieli.
Z Korwinowa kierujemy się na ślimak nad trasą we Wrzosowej a dalej przez Brzeziny - Kolonię wracamy pod siedzibę Bartexu.

Całość trasy liczy 47 km w tym 30 km to drogi asfaltowe. Pozostałe 17 km to teren (na krótkich, trudniejszych, piaszczystych odcinkach można prowadzić rower).
Jedziemy tempem wolnym 10 - 15 km/godz.
Grupa trzyma się razem. Robimy kilka postojów w ciekawych miejscach.
Odradzam jazdę na kolarzówkach i na rowerkach dziecięcych.

| 17:35 wtorek, 23 sierpnia 2011 | linkuj yogi, Twoje uwagi są bezcenne. To co piszesz świetnie prostuje i uzupełnia moją skromną wiedzę o kopalni Dębowiec. Objeżdżając trasę udało mi się wjechać na teren tartaku ale nie było z kim rozmawiać. Natomiast zamieniłem kilka zdań z młodym człowiekiem z domku przed tartakiem. To on nakierował mnie na pozostałości bramy kolejki i wskazał budynek portierni i szybu z rozebraną konstrukcją metalową. Nie dane mi było wejść do środka. Nie mniej nawet te skąpe informacje ucieszyły mnie bo internet tego nie powie. W internecie natomiast zaintrygowała mnie mapa okolic Dębowca z zaznaczonymi elementami kopalni w tym rurociągiem odprowadzającym wodę ze wspomnianej pompowni (mapa turystyczna nazywa to szybem wodnym). Yogi czy jest szansa spotkać się i pogadać. Proszę odpowiedz mi na pw lub zadzwoń 660 521 309. Mój ojciec kawał życia przepracował jako górnik elektryk na kilku szybach kopalń rud żelaza w okolicach Częstochowy: Maria, Jerzy, Franciszek... Dlatego ten temat jest mi bardzo bliski.
Wielkie dzięki!
yogi | 11:02 wtorek, 23 sierpnia 2011 | linkuj A to co przedstawiłeś jako szyb wodny ,to też nie to ,jest to pozostałość po pompowni która buła wybudowana w latach 70 tych ,a miała na celu pompowanie wody do zalewu w Olsztynie ,lecz inwestycja nie udała sie bo jak się okazało pompowana woda zawierała tzw. rudawkę kopalnianą i na dnie nowego wtedy zalewu w Olsztynie /w Sokolich Górach/zrobił się brązowy osad ,i zamknięto zalew i tę pompownię ,pozdrawiam
yogi | 10:51 wtorek, 23 sierpnia 2011 | linkuj To co pokazałeś /brama daw.kopalni "Dębowiec" /to nie tak ,do bramy głównej dojedziemy asaltową drogą ,na terenie dawniejszej kopalni znajduje się obecnie tartak ,pozostały prawie wszystkie budynki /portiernia ,daw,sklep, sala zbiorcza ,szyb główny , budynek maszyny wyciągowej ,biura ,oraz budynki zaplecza mechaników ,ślusarnia i magazyn ,a to co pokazałeś to była brama wyjazdowa dla kolejki wąskotorowej ,wiem dobrze bo na Dębowcu się wychowałem ,pozdrawiam serdecznie
markon
| 07:24 wtorek, 9 sierpnia 2011 | linkuj hahah... Bartek potrafi dostarczyć atrakcji pracownikom i kontrahentom :cP. Brawo!
| 20:07 poniedziałek, 8 sierpnia 2011 | linkuj Tak, teraz nowe zadanie:)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ietyl