Wytyczanie Giga Orbity - ćwiartka północno wschodnia

Sobota, 26 czerwca 2010 | dodano: 26.06.2010

To popołudnie przeznaczam na wytyczanie pierwszej ćwiartki Gigaorbity. Planuję orbitowanie zgodnie z ruchem wskazówek zegara a więc jest to ćwiartka północno-wschodnia.
Na miejsce z którego zaczniemy okrążać Częstochowę proponuję miejscowość Ważne Młyny, oddaloną 27km na północ od Częstochowy. Z Ważnych Młynów trasa prowadzi wzdłuż Warty zielonym szlakiem rowerowym do Łęg. Najpierw leśną, lekko piaszczystą drogą (4km), później przechodzi w lepsze i gorsze asfalty. W Łęgu przekraczamy Wartę i kierujemy się na Wikłów. Dalej Kruszyna, Kłomnice, Garnek. Być może do Garnka wybrana będzie droga z Wikłowa przez Widzów, Zawadę, Pacierzów. Z Garnka prosto do Świętej Anny. Ze Świętej Anny drogą wojewódzką 793 do Janowa. Janów byłby na 60km orbity (licząc od Ważnych Młynów).

Przejeżdżając przez Kłomnice wypatrzył mnie Krydus, uczestnik zeszłorocznej Megaorbity.
Kosił trawę przy drodze przed swoją posesją. To nieoczekiwane spotkanie uwiecznił wspólną fotką.

U Krydusa

Zrobiłem również rozeznanie w kwestii ewentualnego miejsca postoju na śniadanie. Na 50km orbity w Sygontce (1km od Julianki) można nagrać śniadanie w budującej się smażalni ryb. Do wyboru byłaby kaszanka, pstrąg, kiełbaski. Dogadałem się z panią Halinką, wystarczy zadzwonić i umówić się wcześniej to nam przygotuje.

W następnej kolejności wytyczanie ćwiartki północno zachodniej. Mam nadzieję, że razem z Anwi.