Seta do rybki.

Niedziela, 26 lipca 2009 | dodano: 26.07.2009

Od rana deszcz trzyma mnie w szachu. Najpierw odpada plan A czyli wyjazd do Złotego Potoku na wycieczkę z Forum Jurajskiego. Potem rezygnuję z planu B czyli Maluszyna. Zagrożony jest plan C – Cielętniki.
O 14:00 nie wytrzymuję i robię ruch aby uwolnić się spod szachu.
Co będzie to będzie. Jadę na rybkę do Cielętnik.
Miejsce chwalone, które od dawna chciałem sprawdzić i porównać z Knieją, Sygontką czy Złotym Potokiem. Chciałoby się dodatkowo uczcić ten wyjazd bo na liczniku pojawi się okrągłe 10 000. I oto nadarza się wyjątkowa okazja! Toż to pierwsza niedziela po Św Krzysztofie.
Łapię wiatr w plecy i jak burza mijam Mstów, Skrzydlów (tu dziesięć tys km przechodzi do historii). W Karczewicach pomyłkowo skręcam w lewo na Kłomnice zamiast w prawo na Garnek (cofka z Pacierzowa po 4km). Garnek i na Świętą Annę. Za lasem nieoznaczony skręt w lewo na Nową Wieś, Raczkowice. W Cielętnikach przed kościołem melduję się o 15:45, w sam raz na mszę o 16. (bardzo lubię i cenię sobie msze św. na wyjazdach, w nieznanych kościółkach, takie duchowe zwiedzanie). Ponieważ wczoraj było Św. Krzysztofa więc dzisiaj w niedzielę po mszach święcą jego mechaniczne zabawki. Rybka musi poczekać. Po mszy ustawiam się z moją maszyną na czole kolejki przed Mercami miejscowych chłopów. Mój rowerek idzie na pierwszy ogień tzn na pierwszą wodę.
Ceremonii towarzyszy dźwięk klaksonów z wszystkich aut. Niestety mój nie wydaje głosu, nie ma dzwonka.
Poświęcony, uskrzydlony, walę nad stawy, na pstrąga. Niestety mimo prób bajerowania miłej obsługi, dycha, którą mam w kieszeni wystarcza tylko na dzwonko karpia. Dopycham gratisowym chlebem. Rybka palce lizać. Może dlatego że jest jej mało.
Cel osiągnięty. Pora wracać na żywca do domu. Wybieram inną drogę przez Ciężkowice, Borową, Garnek. Dalej na krechę do Czwy. Wyszła równa setka. Pasuje pod rybkę.