Powtórne objeżdżanie trasy Jurajskiego Rajdu Rowerowego Lekarzy

• Sprzęt Author reflex
Piątek, 20 kwietnia 2018 | dodano: 23.04.2018

Po analizie wstępnego rekonesansu trasy wyszło, że trzeba:
- wprowadzić, a więc i sprawdzić łatwiejsze, nowe odcinki, które zastąpią zapiaszczone i trudne
- zaproponować kolejne, ciekawe miejsca do obejrzenia na trasie
- wskazać skróty trasy na wypadek niepogody i dla słabszych rajdowiczów
Oczywiście działam razem z anwi.
Pociągiem do Myszkowa. Dalej rowerami by powrócić tu wieczorem na pociąg do Częstochowy. Z Myszkowa kręcimy do Orlego Gniazda w Hucisku gdzie będzie tradycyjnie start rajdu. Na pierwszych kilometrach trasy rajdu znajduję nowy, łagodniejszy podjazd pod Górę Słupsko. Dzisiaj odpuszczamy odcinek Lgotka - Morsko a wybieramy kierunek na Lgotę Murowana, Skarżyce. Szukamy otworów dwóch jaskiń w okolicach Piaseczna: Piaskowej i Wielkanocnej. Byłem tu zimą. Teraz jestem dla anwi przewodnikiem.

Przy jednym z dwóch otworów jaskini Piaskowej
Przy jednym z dwóch otworów jaskini Piaskowej © krzara

Otwór Jaskini Wielkanocnej w Piasecznie
Otwór Jaskini Wielkanocnej w Piasecznie © krzara

Darujemy sobie podjazd pod Okiennik Wielki za to obchodzimy ścieżką dydaktyczną wszystkie schrony niemieckiego gniazda oporu w Żerkowicach.

Przy niemieckim punkcie oporu w Żerkowicach
Przy niemieckim punkcie oporu w Żerkowicach © krzara

Żerkowice - niemiecki schron bojowy Tobruk
Żerkowice - niemiecki schron bojowy Tobruk © krzara

Żerkowice - niemiecki schron bojowy Ringstand 238 (posiadał wieżę czołgową z armatą) © krzara

Żerkowice - zbiornik na wodę przy bunkrach
Żerkowice - zbiornik na wodę przy bunkrach © krzara

W pierwszej wersji planowałem dotrzeć z Karlina na Górę Birów szlakiem czerwonym, pieszym. Okazał się bardzo zapiaszczony, na długich odcinkach nieprzejezdny dla rowerów. Podmieniam go na nowe asfalciki Karlin-Bzów-Podzamcze

Skała Biały Kamień
Skała Biały Kamień w Karlinie i nowy asfalt z Karlina do Bzowa © anwi

Docieramy do Podzamcza. Połówka trasy za nami. Czas powrotu. Wzmocnieni kaszą gryczaną z gulaszem i ogórkiem kierujemy się na Suchy Połeć i Górę Birów